vanliga frågor
Hem / vanliga frågor
- Kan jag utnyttja min bonuscheck, rabattcheck eller presentkort jag fått från Linelli när jag handlar online?
Tyvärr har vi ingen möjlighet att lösa in bonuscheckar eller andra värdecheckar utställda av Linelli om inte detta anges på själva checken i form av en rabattkod. - Vart vänder jag mig om jag vill veta mer om min leverans?
Maila Kundtjänst på info@linelli.se - Vilka avgifter tillkommer när jag handlar hos er?
En fraktavgift tillkommer alltid. Frakten är just nu på 49 kr för mindre paket och 149 kr för klänningar. För riktigt stora klänningar kan frakten bli högre. Fraktkostnaden visas alltid innan betalning. - Kostar det något att returnera varor?
Kunden står alltid för returfrakten. OBS! Ångerrätten gäller INTE klänningar som är justerade, ändrade eller specialbeställda. - Om jag har betalat med Klarna Faktura får jag en ny faktura om jag skall returnera en del av min beställning?
Nej, om du har betalat med Klarna Faktura så behåller du samma faktura men betalar in restbeloppet med samma OCR-nummer. Den fakturan justeras senare av Klarna. Vid retur i butik återbetalar butiken dig och fakturan skall då betalas. - Betalar jag den ursprungliga fraktkostnaden om jag returnerar varor?
Kunden betalar frakt och eventuell returkostnad. - Hur lång är leveranstiden vid köp på Linelli.se?
Leverans sker normalt inom 7 arbetsdagar på de varor som finns i butiken. Övriga varor levereras efter producenternas respektive leveranstid. - Kan jag ändra min leveransadress själv?
Det går att ange en annan leveransadress i kassan där du uppger dina kontaktuppgifter. Observera att leveransadress ej kan ändras efter att ordern är lagd. - Kan jag köpa presentkort online?
Nej, i dagsläget har vi inte den funktionen. - När jag lade en vara i shoppingbagen så fanns den, men när jag kom till kassan var den slutsåld. Hur kan det bli så?
Vid högt tryck kan det hända att någon annan kund hinner köpa den sista varan innan den hunnit reserveras.